Hogyan értékesítettem a lakópark valamennyi házát 9 hónap alatt

Amikor ezt a blogot írni kezdtem, éppen akkor költöztünk ki a nagyvárosból a gyönyörű vidéki házunkba. Kezdetben még minden munkanap bejártam Pestre a régi munkahelyemre. De egyre jobban kimerített a rengeteg idő, amit az autóban ücsörögve töltöttem. Már kívülről tudtam, hogy mennyi időt fogok állni reggel és délután a 10-es úton a dugóban. Elkeserítő volt. 3 hónapig bírtam, aztán beadtam a felmondásomat. És elkezdtem az új lakóhelyem közelében munkát keresni. A térképen berajzoltam egy 10 km sugarú kört. Ennél távolabbra nem voltam hajlandó munkát vállalni. Még akkor sem, ha az angol királynő kívánt volna megbízni kiemelkedően magas fizetésért a corgik felügyeletére.

A szomszéd utcában egy ingatlaniroda van. Benéztem, hátha van felvétel. Nem volt. A kirakatban láttam, hogy ők a kizárólagos értékesítői a közeli völgyben épülő lakópark házainak. Tettem egy ajánlatot a tulajdonosnak: 9 hónap alatt a lakópark 15 házának mindegyikét értékesítem. Amennyiben nem sikerül, akkor ingyen dolgoztam 9 hónapot. Amennyiben sikerül, felvesz értékesítőnek. Tiszta Amerika, nem értem, honnan vettem a bátorságomat. A tulaj vigyorogva mondott igent.

Hazamentem és leültem a nappaliban. Még soha egyetlen házat sem adtam el. De még egy kutyaólat sem. Még egy madárkalitkát sem. A feleségem szétröhögte az agyát, amikor meghallotta a nagy deal részleteit. Annyira nevetett, hogy a gyerekek egészen megijedtek. Érdekes módon ettől csak növekedett bennem az elszántság. Megcsinálom.

Kellett egy terv. Ittam egy energiaitalt, egy kávét, majd még két energiaitalt. És kezdett a fejemben egy kiváló terv körvonalazódni:

  • kell egy profi marketing stratégia,
  • szükséges egy jó weboldal, ütős fotókkal,
  • kellenek kulcsszavak és kell egy kiváló pozíció a Google keresőben.

A baj csak az, hogy a fenti listában szereplő dolgok közül csak a weboldalakhoz értek. Szóval segítség kell. Olyan, aki profi, de megfizethető. A Google a legjobb barátom. Kerestem egy olyan céget, aki ért a felsoroltakhoz. A keresőben az első helyen lévő találat: keresobenelso hu.

Először azt hittem, ez valami vicc: a keresőben az első a keresobenelso hu. Aztán megnéztem a céget, a nevük: Tiroli Service Kft. És tényleg ők az elsők a Google-ben. Bingó!

Felvettem velük a kapcsolatot. Budapesten vannak, viszont én megfogadtam: munka ügyben többet nem megyek be Pestre. Szerencsére nem volt probléma számukra az, hogy én mindent online kívántam intézni. Különben is imádok emailt írni és zoomolni is.

Elmondtam nekik, hogy milyen problémára keresek megoldást. Az első megbeszélésünket követően kaptam tőlük egy részletes megvalósítási tervet. Egy nagyon jó tervet. Kezet fogtunk, természetesen csak online. És elindult a közös munka a Keresőben Első csapatával.

Mindenképpen szerettem volna én is részt venni az operatív munkában. Így a weboldalt saját kézben tartottam. Szerencsére a lakópark neve esetében a domain név még szabad volt. Gyorsan lefoglaltam. Előfizettem egy tárhelyre és összeraktam egy Joomla motorra épülő weboldalt. Remek fotókat csináltam az építkezés helyszínén és az ingatlan irodából begyűjtöttem minden látványtervet, alaprajzot és műszaki leírást.

A Keresőben Első szakemberei pontosan megadták, hogy a weboldalon a tartalmak milyen szempontok szerint, milyen kulcsszavakkal, milyen terjedelemben készüljenek el. Egy nagyon részletes itinert kaptam tőlük, amelyben meghatározták a képek jellemzőit, a menü struktúrát és a webhelytérkép felépítését is. Izgalmas volt az egész folyamatot belülről látni.

Miközben én a weboldalt raktam össze, elindították a linképítést. Ez egy komplex folyamat. Erre műszaki szempontból nem volt rálátásom, de azt vettem észre a Google Analytics-ben, hogy egyre több külső link mutat az újonnan létrehozott weboldalra.

Annyit én is tudtam, hogy 9 hónap a keresőoptimalizálás szempontjából nagyon rövid idő. Ugyanis ez egy lassan, organikusan építkező terület. Nem igazán lehet gyorsítani. De most mégis sikerült nekik. A weboldalam 6 hónap múlva 8 kulcsszó esetében is az első tízben volt.

Közben elindult egy egészen kiváló Facebook kampány is. Természetesen ebben is a Keresőben Első csapata volt a segítségemre. Megmutatták, hogy mennyire jól lehetséges célozni a földrajzi elhelyezkedés és érdeklődési kör szempontjából. Korábban a barátaimtól azt hallottam, hogy a Facebook halott. Ehhez képest a szakemberek megmutatták, hogy igenis él. És nem csak lájkokat, hanem valódi érdeklődőket szállít. Lassan óránként csörgött a telefonom és már ütemeznem kellett az egyeztetéseket az építkezés helyszínén lévő kis bemutatóteremben is.

Éreztem, hogy jó úton haladunk. A feleségem, Ágnes minden este kaján mosollyal az arcán kérdezte meg, hogy mennyi aláírt szerződésem van már. Első hónapban a válasz mindig 0 volt. A második hónapban is 0. Aztán beindult a gépezet. A harmadik hónapban 3. A negyedikben 5. És ezt követően Ágnes megkomolyodott, már nem vigyorgott. És nagyon szurkolt a sikeremnek.

A Keresőben Első szakemberei is örültek a sikernek. Azt javasolták, hogy lépjünk rá kicsit a gázpedálra: adjam oda nekik 2 hónapra a weboldal admin hozzáférését is. A mögöttünk lévő 4 hónapos közös munka alatt maximálisan elnyerték a bizalmamat, így létrehoztam egy újabb super admin felhasználót. A következő 1 hónapban nagyon lefoglaltak a helyszíni bemutatók, nem nagyon követtem nyomon az oldalon a változásokat. Csak azt láttam az Analytics-ben, hogy az eddig is emelkedő görbe (a látogatók száma) egy meredekebben emelkedik.

Vajon mi történt? Átnéztem a tartalmakat és láttam, hogy nagyon sok korábbi szövegemet kiegészítették, átfogalmazták ill. sok esetben jelentősen hozzáírtak. Be kellett látnom, hogy a marketing szövegírás is egy önálló szakma. Azért vigasztaltak, hogy nem voltak annyira rosszak az eredeti szövegek sem. De rá kellett jönnöm, hogy a mai éles versenyben a jó szöveg kevés. A legjobb szöveg kell ahhoz, hogy a látogató azt végigolvassa, eljusson a CTA részekhez és a végén még az a bizonyos action esemény is bekövetkezzen. Ennek eredménye lesz az érdeklődő űrlap kitöltése, amit én emailben megkapok és onnan a többi már valóban csak rajtam múlik.

keresobenelso hu

Egyre jobban tetszett ez a marketing eszközökkel feltuningolt ingatlan értékesítés. Megígérem, hogy a cikk végén el fogom árulni az eredeti szakképzettségemet…

Közeledett a 8. hónap vége és 11 szerződésem volt. Azaz még 4 ház nem rendelkezett aláírt adásvételi szerződéssel. Ekkor a keresobenelso hu munkatársai azt javasolták, hogy csináljunk egy ütős Google Ads kampányt és hozzá egy önálló landing oldalt. 3 nap alatt összerakták hozzá a kreatív anyagokat és elindult a kampány. A telefonhívásaim száma és az online űrlap kitöltések pedig még jobban megszaporodtak. A 9. hónap végére megvolt a 15 vevőm. És megvolt az állásom az ingatlanirodában. Az iroda vezetője az értékesítői pozíció mellett megbízott az online marketing irányításával is.

Szóval teljes siker a történet. Amelynek a kovásza 2 pillanat volt:

  • amikor vettem a bátorságot egy visszautasíthatatlan ajánlatot tenni az ingatlaniroda vezetőjének,
  • amikor a Google-ben megtaláltam a keresobenelso hu weboldalt.

És a többi már csak történelem számomra. Ja, igen: azt ígértem, hogy a történet végén elárulom, hogy mi volt az eredeti szakképzettségem. Analitikus könyvelőként dolgoztam egy húskonzerveket gyártó élelmiszeripari üzemben. És halálosan untam.